2020-yil iyul holatiga ko’ra, ijtimoiy tarmoqlarning auditoriyasi 3,96 milliard kishiga yetdi. Bundan ma’lumki, dunyo aholisining taxminan 51 foiz internetdan foydalanishini anglatadi. Bu haqda “Social Hootsuite” hisobotida ma’lum qilindi.

Foto: Google

Shuni ta’kidlash kerakki, ko’pchilik platformalar 13 yoshgacha bo’lgan foydalanuvchilarni ro’yxatdan o’tkazishni taqiqlaydi. Agar biz muddatidan oldin platformalardan birida ro’yxatdan o’tganlarni hisobga olsak, ijtimoiy tarmoqlardan “muvofiq” aholining 65 foizi foydalanadi.

Bir yil davomida ijtimoiy tarmoqlarning faol global auditoriyasi 10,5 foizga o’sdi: har kuni platforma bir million yangi foydalanuvchi yoki sekundiga 12 kishini ro’yxatdan o’tkazmoqda.

Umuman olganda, Internet auditoriyasi bir yil ichida 8,2 foizga (346 million kishiga) o’sdi, uyali telefondan foydalanuvchilar soni esa 2,4 foizga (121 million kishiga) ko’paydi.

Agar siz gender ko’rsatkichlarga qarasangiz, u holda ijtimoiy tarmoqlar auditoriyasining tarkibi mintaqadan mintaqaga qarab farq qiladi. Shimoliy Amerikada 13 yoshdan katta aholining 82 foizi ijtimoiy tarmoqlardan foydalansa, Markaziy Afrikada atigi 12 foiz. Ayollar Shimoliy Amerikada 55 foiz auditoriyani va Janubiy Osiyoda 25 foizini tashkil qiladi.

16-64 yoshdagi foydalanuvchilarning 99 foizi so’rovdan oldingi oyda ijtimoiy tarmoqlardan yoki tezkor xabarlardan foydalanganlar.

Mavzuga doir:
Tramp ijtimoiy tarmoqlarga qarshi qaratilgan qarorni imzolamoqchi
TIV ijtimoiy tarmoqlarda tarqalgan ma’lumot yuzasidan rasmiy bayonot berdi

Ular internet uchun kuniga o’rtacha 2 soat 22 daqiqa vaqt sarflashdi. Shunisi e’tiborga loyiqki, tomoshabinlarning 40 foizi ijtimoiy tarmoqdan ish uchun foydalanganlar.

Facebook har oy 2,6 milliard foydalanuvchiga ega eng ommabop platforma bo’lib qolmoqda, ikkinchi va uchinchi o’rinlarni esa WhatsApp (2 milliard) va YouTube egallab turibdi.